Searching...


.
16 Jul 2014
22.52 0

REMAJA CINA TIDAK DI PEDULI RAKYAT DI BANTU RIDER MELAYU

RIDER MELAYU TOLONG REMAJA CINA YANG TIDAK DI PEDULIKAN ORANG RAMAI DI LEBUHRAYA KESAS

LEBUHRAYA KESAS, 6.30 petang - ketika orang ramai sedang berpusu-pusu untuk pulang ke rumah mengejar waktu berbuka puasa, ada beberapa remaja cina telah mengalami kemalangan di jalan berdekatan stadium bukit jaliludin hasab.
Kemalangan terjadi mungkin kerana mereka berlanggar sesama sendiri. Akibatnya, mereka tersadai di Leburaya itu dalam jangka masa yang lama. Tiada siapa pun peduli kan mereka.


Kemudian, seorang pemuda melayu di kenali sebagai Ah Chaprovic (bukan nama sebenar) datang kepada mereka dan menghulurkan bantuan sepatutnya. Ternyata selama mereka di situ, tiada yang sudi untuk menolong remaja cina itu. Kemungkinan orang ramai tidak mahu terlepas waktu berbuka atau atas dasar rasis. Ada juga yang berhentikan kenderaan mereka akan tetapi hanya sekadar bertanya dan 'blah' begitu saja.


Ah Chaprovic menelefon ambulan dan menolong remaja berkenaan hingga ke kedai moto berhampiran. Biarpun begitu, ambulan hanya tiba selepas setengah jam selepas panggilan di buat. Walaupun tiada luka teruk, kejadian ini membuktikan di dalam hati rakyat malaysia masih ada perasaan rasis, pentingkan diri sendiri dan tidak kisahkan orang lain. Biarpun begitu, akan ada anak bangsa yang melempar jauh rasa rasis dan sifat berkepentingan itu.







Nasihat Ah Chaprovic; " rider jgn pilih bangsa..sok lusa kita jatuh org lain gak angkat." Apa komen anda tentang kejadian ini. Walaupun tidak se'viral' isu kak long kiki CDM25 herdik apek tua, tapi isu ini 100% terbalik dari isu yang sedang panas itu.

KAKLONG KIKI #CDM25 harus belajar dan contohi AH CHAPROVIC erti kemanusiaan. TUBEPANAS PRIHATIN, ANDA BAGAIMANA?!

0 komentar: