Searching...


.
18 Jul 2014
00.20 0

ISU PANAS: PESAWAT MALAYSIA DI TEMBAK JATUH DI UKRAINE [bergambar]




17hb julai 2014, Ukraine- Pesawat Boeing 777 Malaysia Airlines (MAS) telah di tembak jatuh di udara UKRAINE berdekatan dengan sempadan RUSIA. Pesawat MH17 yang membawa seramai 295 penumpang yang bermula dari Amsterdam ke Kuala Lumpur telah di sahkan mati.

Pesawat malang itu telah di tembak dari Buk launcher pada ketinggian 33,000 kaki tinggi. Adakah ini suatu kesilapan teknikal atau memang ianya sengaja di lepaskan oleh pihak tentera Ukraine. Jika ini benar, maka Ukraine akan hadapi tentangan seluruh dunia kerana melibatkan pesawat dari negara lain dalam kancah perang politik antara Ukraine-Rusia.


Bagaimanapun, pihak tentera Ukraine menafikan hal ini berkaitan dengan mereka dan kini ia menyebabkan hubungan rusia-ukraine makin renggang. Rusia juga menafikan tembakan itu dari pihak mereka. Yang pasti, ianya bermula dari sempadan Ukraine/rusia. Adakah ini bermakna, ada pihak ketiga yang sengaja menyembur api di antara kedua negara akan tetapi melibatkan suatu pihak yang tiada kena mengena dalam kancah perang yakni Malaysia?!


Isu ini menjadi isu hangat selepas kehilangan pesawat MH370 yang hilang pada awal tahun 2014 yang lalu. Kali ini, pesawat MH77 pula menjadi mangsa dan jatuhnya pada 17/7/2014 (7/7/7). Adakah ini suatu kebetulan atau ritual?

sumber: http://nypost.com/2014/07/17/malaysian-passenger-plane-repordetly-crashes-in-ukraine/






0 komentar: