Searching...


.
19 Apr 2014
13.27 0

Traffic Blog Melalui Menjadi Selebriti



Salah satu cara untuk tarik trafik ke blog anda adalah, dengan cara anda menjadi selebriti atau sesuatu icon dalam sesuatu bidang. Ia akan mencipta ramai follower. Seperti saya, saya punyai 2 blog. Satunya tubepanas yang anda sedang baca ini dan satu lagi NUSANAGA yakni blog khas tentang spiritual yang menjadi minat saya.

Saya tak femes tapi saya cuba cipta nama dalam sesuatu bidang. Hasilnya, ada follower yang sentiasa nantikan artikel kita. Blog yang punyai genre sama dengan NUSANAGA ( http://www.nusanaga.blogspot.com ) adalah Mistisfiles, Brado Kapak dan pelbagai lagi. Tiap mereka memiliki follower masing-masing.

Cuba juga mencipta sesuatu yang membolehkan audience mengingati anda. contoh, rebecca black yang menyanyikan lagu FRIDAY. Dia telah mendapat 'the most hated comment in YouTube', tapi dia tetap berjaya.

Ini kerana, tiap kali hari jumaat/friday, orang akan cuba membuat lawak mengunakan lagu FRIDAY atau terus mengingati lagu ini bila tiba saja hari jumaat.

Cipta sesuatu yang menyebabkan anda di kenangi, di benci atau menjadi tumpuan. Tujuan anda adalah TRAFFIC dan AUDIENCE. Maka, mencipta sesuatu yang pelik dan bodoh (dan telah jadi trend sekarang di Malaysia)

akan menyebabkan anda femes/famous. Contoh paling saya benci adalah CAM COMEY JE CAM CANTIK je dan juga BOBO (DOH).

Tengok... saya benci mereka tapi saya masih bercerita pasal mereka. Ini kerana mereka mahu jadi tumpuan dan tumpuan mencipta pendapatan pada mereka. Apapun, jangan biarkan spesis ini membiak. Bahaya untuk generasi akan datang.

0 komentar: