Searching...


.
30 Apr 2014
01.09 1

Mencuba Oculus Rift


Oculus_rift_tubepanas.blogspot.com
Oculus Rift Suatu yang positif atau negatif

Oculus Rift adalah perinti 3D yang membolehkan penguna merasai pengalaman 3D dalam dunia game atau movie. Ibarat cermin mata 3D, ianya lebih real dengan bantuan software dan aplikasi terbaru yang memaparkan animasi yang lebih real.

Oculus_rift_vr_tubepanas.blogspot.com

tubepanas.blogspot.com
Pandangan tika memakai Oculus Rift

Mungkin anda pernah mendengar berita tentang, CEO FACEBOOK, Mark Zuckerberg telah membeli Oculus Rift bernilai 2 billion. Adakah mungkin game dalam facebook akan di sesuaikan dengan oculus rift? Jika benar, Mark zuckerberg telah membeli suatu aset yang bernilai billion dollar untuk suatu jangka masa panjang. Ia suatu pembelian yang sungguh bijak.

tubepanas.blogspot.com
Anime SWORD ART ONLINE, mengisahkan manusia terperangkap dalam permainan online


tubepanas.blogspot.com
Oculus rift Developer Kit yang di keluarkan sebelum ianya di jual secara rasmi

Oculus Rift kini telah di sesuaikan dengan Game Engine terbaru seperti Unreal Engine dan beberapa developer MMO yang lain (game online). Adakah kita akan menyaksikan 'Sword Art Online' secara real tidak lama lagi?


Jika Occulus Rift di sesuaikan dengan game engine yang benar-benar memaparkan fizik dan animasi yang tampak sungguh real, adakah mungkin KEHIDUPAN DALAM DUNIA GAME akan menjadi benar?
tubepanas.blogspot.com
Planet Arkadia, salah satu online game yang menjual hartanah Maya

Ada suatu game yang pernah admin main; PLANET ARKADIA, telah menjual asset tanah dalam dunia game yang bernilai ribuan dollar. Ia di anggap suatu kerja bodoh kerana membeli 'tanah' dan membangunkan 'tanah' tersebut dalam dunia game. AKan tetapi, akhirnya ia telah di beli oleh suatu developer dan membina SAND BOX (game yang bersatu dengan game lain dalam 1 server). Jika melihat situasi ini, kehidupan dalam komputer seperti THE MATRIX, SWORD ART ONLINE, dan yang terbaru akan di tayangkan, lakonan JONNY DEEP; Transcendence akan benar-benar berlaku 10-20 tahun akan datang. Apakah reaksi anda untuk hal ini? Sesuatu yang baik atau tidak baik untuk kita?

tubepanas.blogspot.com
Filem The Matrix, pembuka genre 'dunia dalam komputer yang berkaitan dengan keagamaan'

tubepanas.blogspot.com
Transcendence, lakonan terbaru Jonny Deep yang akan di tayangkan pada tahun 2014

1 komentar:

giaonhan247 mengatakan...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp uy tín, giá rẻ