Searching...


.
23 Sep 2014
00.28 0

ISU PANAS: Sindiket Pukau Pak Arab Mulai Kembali Menganas





Sedikit masa dulu, pernah panas berita tentang kejadian pukau yang melibatkan orang awam dan kedai-kedai tertentu yang menjadi mangsa pukau oleh beberapa sindiket dari warga asing. Apabila ianya mulai kecoh, operasi mereka mulai diam dan senyap begitu saja. Kini, mereka kembali.

Kejadian terbaru yang berlaku di KULIM, Kedah baru-baru ini mulai mendapat perhatian masyarakat. Operasi mereka cukup mudah. Mereka akan bertanya pada kita untuk menukar duit yang lebih kecil atau mahu menukar duit luar negara kepara RM50 yang kita ada.

Semasa kita sedang mahu menukar duit, mereka akan melihat laci kaunter atau beg duit kita. Pada ketika itu, kita tidak merasa apa-apa curiga, sedangkan perilaku begitu menunjukkan mereka sememangnya berniat jahat. Jika kita terus terpukau dengan ilmu sihir mereka, akhirnya kita akan berikan semua duit yang ada dalam beg duit atau laci kita dengan suka rela.

Perkara ini cukup merungsingkan kerana kebanyakkan mangsa adalah tergolongan dari golongan wanita. jadi, sila berhati-hati andai ada warga asing yang tiba-tiba menyapa anda dan mahu menukar duit dengan anda. Jika anda sedar kejadian ini, sila laporkan kepada pihak berkuasa dengan kadar segera. Sila Share matlumat ini demi kebaikan bersama


0 komentar: