Searching...


.
18 Apr 2014
23.14 2

PELABURAN SILVER DIRHAM MALAYSIA



Sejak dua tahun kebelakangan ini, kita dapat lihat 'demam emas' semakin merebak di Malaysia. Walaupun minat terhadap pelaburan emas belum sampai ke tahap pasaran saham ataupun hartanah, ia masih
memberi kesan besar terhadap bagaimana orang Malaysia melihat peluang-peluang pelaburan yang sedia ada.

Ramai di antarakita yang 'terlupa' atau tidak sedar bawah adik emas, iaitu PERAK mempunyai ciri-ciri sama dengan emas. Tambahan pula perak mempunyai potensi lebih besar dari emas kerana ia adalah logam yang
masih didagangkan di bawah nilai sebenar.

Kesedaran mengenai simpanan dan pelaburan perak nampaknya masih hijau di Malaysia. Pada mata kasar saya, ada TIGA golongan besar penyimpan dan pelabur di negara ini:

1. Pengumpul: Mereka ini gemar menyimpan syiling dan jongkong perak yang mempunyai nilai sejarah atau edisi terhad (limited edition). Syiling dan jongkong perak ini juga digelar 'numismatic bullion'. Harga numismatic bullion ini agak mahal, memang padan dengan tujuan pengumpulannya. Golongan pengumpul faham seni pengumpulan dan sanggup membayar premium tinggi untuk melengkapkan set kumpulan numismatic bullion mereka.

2. Muamalat: Para pejuang yang berusaha keras mengembalikan emas dan perak sebagai matawang menggantikan wang kertas. Mereka giat menggunakan dirham dan dinar sebagai matawang untuk urusniaga harian (muamalat).

3. Pelabur perak fizikal: Golongan ini mementingkan bullion perak yang mempunyai gred pelaburan, dikenali ramai dan mencari harga premium termurah. Tujuan utama golongan ini ialah menjadikan perak fizikal sebagai pelaburan jangka panjang kerana mereka faham bahawa kita sekarang berada di dalam bull market
emas dan perak.

Robert T Kiyosaki, ”Silver is the best investment of this decade.”
Mike Maloney pula berkata, ”If you invest in silver now, you can buy a three-bedroom median house for only 500 oz. of silver.”

Harga perak menaik dan melonjak sama seperti EMAS, jadi jika anda tidak mampu untuk menyimpan emas, ada pasti mampu untuk menyimpan perak. Simpanlah BULLION, SILVER COIN atau DIRHAM PERAK (digalakkan) pada masa kini. Insyallah, ia akan bermanfaat untuk pelaburan anda.

3 Langkah Mudah Untuk anda.
Langkah 1: Pantau Harga Silver di internet seperti web kitko, atau bertanya di group yang berkaitan.
Langkah 2: Berat & Premium sesuatu silver. Pilih antara BAR, COIN atau jenis matawang yakni DIRHAM (rekomen).
Langkah 3: Sediakan Duit & Beli!

Silalah komen dan share, ya?!like l Share : http://bit.ly/nusanaga

2 komentar:

Blogger mengatakan...

Did you know you can shorten your long urls with AdFly and earn cash for every visit to your shortened links.

Blogger mengatakan...

Bullion Exchanges is a well known Bullion Shop located in the heart of New York City's Diamond District.

Bullion Exchanges have a massive inventory of products such as, precious metals that range from the gold and silver to platinum & palladium.

They are offering an enormous selection of products appealing to 1st time shoppers and the experienced collectors.