Searching...


.
12 Jul 2015
12.23 0

Boikot Je Lowyat










Telah berlaku pergaduhan di Plaza Lowyat apabila seorang pelanggan membeli sebuah Handphone di suatu kedai (OPPO Official store lak tu) tapi bila pulang, dia tunjukkan gadjet terbarunya kepada membernya dengan rasa bangga. Sebab balik raya nanti boleh la tayang ke sanak saudara, aku ada handphone baru. Tapi, terkejutlah membernya itu kerana handphone tu adalah handphone clone

#handphone clone: barang tiruan buatan china yang design dan applicationnya sama dengan original tapi banyak kekurangan contohnya, kalau ram 2Gb, akan jadi 1Gb, kalau memori 16gb, akan jadi 8gb.. dan paling penting, warranty ori tak ada dan paling teruk, tak de nilai jual balik. Yelah barang clone kot.

So, pergilah pelanggan tadi ke Lowyat dengan membernya untuk tegakkan keadilan. Bila sampai di sana, berlakulah sedikit pergaduhan mulut. Dan akhirnya, pelanggan tadi letak handphone clone dan ambil handphone original yang sepatutnya jadi hak milik dia. Pastu pekedai tadi panggil security dan tangkap budak tadi.

Bila security check, didapati pelanggan tadi tak salah kerana dia ada resit yang sah dan sudah terang dia di tipu. Jadi, dilepaskan budak tadi. Akibat tak puas hati, di panggilnya geng untuk gegarkan lowyat. Maka, beramai2lah sesak di lowyat untuk melihat aksi movie secara free.

Banyak video dan gambar telah di ambil. Dan akhirnya, nak tau apa jadi?
Berita semasa dan official telah mengeluarkan tajuk berita yang terang-terang menunjukkan budak ini bersalah dan bertujuan mencuri.

So, moral of story:
Bukanlah bertujuan rasis, tambah-tambah lagi di bulan mulia ni...
Kadang-kadang perangai segelintir peniaga dan orang 'dia' terlampau. Memang tak dinafikan, 'orang dia' banyak pegang head of something di sana sini, sehinggakan media sosial pun depa pegang.. memang akhirnya kita jadi rakyat palestin di sini. Tapi bila kita tegakkan kebenaran, kita akan di gelar rasis dan orang yang suka cari masalah serta bodoh. Jadi... anda dah tau kenapa anda harus boikit LOWYAT? Ye, boikot saja lowyat sebab penipuan dan rasisme dah lama berlaku di sana. Peniagaan haruslah berjalan secara benar, bukannya nak kaut untung cepat.. itu penipuan namanya. Ingat-ingatlah kisah Kaum Aad, kaum penipu dalam perniagaan yang akhirnya pupus dari muka bumi.

p/s: baru 7 orang turun gegar 1 lowyat.. agaknya apa jadi kalau 70 orang? atau 700? sebab tu orang putih pinjam satu frasa ni.. AMUK = AMOK

0 komentar: