Searching...


.
2 Mei 2015
11.52 0

Ucapan terakhir presiden Umno

 

 

"...malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan-pekerjaan dan tanggungan saya itu…"

(Dato Onn Jaafar 1951)

Itulah kata-kata terakhir beliau sebelum turun menjadi presiden Pekembar. Dari perkataan ini, seperti beliau mahu memberi amarah apa akan terjadi di masa hadapan dari zamannya sehingga kini. Apakah yang sebenarnya yang beliua lihat? Apa yang beliau bimbangkan? Adakah apa yang sedang berlaku sekarang ini yakni serangan liberalisme, pluralisme dan komunisme?

Yang pasti, kata-kata ini telah di jadikan rap oleh Joe Flizzow dalam lagunya Ucapan terakhir Seorang Presiden.



0 komentar: