Searching...


.
25 Jul 2014
14.17 0

TIPS ADSENSE 3 YOUTUBE DAN ADSENSE


Apply Guna Youtube + ADSENSE

Langkah-langkah:

1.buat satu akaun gmail..kalau boleh verifykan dia.kemudian pergi ke youtube
2.pergi ke youtube setting,klik feature dan klik enable Monetization..kemudia anda akan dibawa ke satu page yang ada butang biru "Enable monitezation".klik...kemudian keluar satu agreement tick semua kemudian klik got it.
3.pergi semula ke youtube setting kemudian klik monetize setting dan cari "how i will be paid"..klik dia dan klik "associate an adsense account".
4.anda akan dibawa kelaman google adsense..klik proceed dan akan dibawa ke form pendaftaran adsense..isi semua maklumat..no rumah kasi letak,jgn tinggal(saya mula2 kene reject sebad tak letak no rumah,diorang anggap alamat tak lengkap.walhal tu alamat wife saya dalam ic..memang takder number pun..kiki)..selesai semua submit je..tunggu 2 jam kemudian dan check email.kompem approve!

saya tak sure akaun adsense ni macam mana,saya godek2 kejap je..tapi apa yang diajar..lepas approve saya pergi ke site management dan letak laman blogspot saya.xder pakai atau ambil adsense codes macam akaun saya yang lagi satu tu..(copy paste codes dalam blog)..maybe untuk blogspot dan youtube sahaja kot.lepas tu login ke blogspot buat blog,kemudian klik earning tab,pilih get started kemudian proceed je dengan login ke akaun adsense tadi,klik accept association,satu masej keluar "sucessfully adsense widget added".tunggu 30 minit check iklan adsense keluar tak di sidebar dan bottom blog anda.

Try la apply..bila dah approve godek2 la.mana tahu blog atau laman bukan blogspot pun boleh guna kikiki..

0 komentar: